اوج تکامل تلفن ، از سیستمهای  Time Division Multiplexing (TDM) گرفته تا سیستمهای مبتنی بر پروتکل اینترنت (IP) ، به ۲۰ سال پیش باز می گردد.  این تحول آهسته بوده و میزان پذیرش آی پی توسط بخشهای مختلف بازار متفاوت بوده است.

شرکتهای بزرگ و به ویژه مشتریان بزرگ چندملیتی ، سریعتر خود را با این تغییر سازگار نمودند . استفاده از تکنولوژی مبتنی بر IP به این بخش باعث صرفه جویی در هزینه به دلیل تلفیق شبکه های صوتی(مکالمه) و داده ها و همچنین بهینه سازی معماری VoIP و همچنین مدیریت متمرکز شبکه می شود.

به موازات آن ، راه حلهای ارتباطی یکپارچه  (UC) ، عملکردهای غنی مانند پیام رسانی فوری ، پیام رسانی یکپارچه و فیلم را ارائه می دهند. این راه حل ها بیشتر توسط شرکتهایی که دارای استراتژی متمرکز IT و الزامات قوی برای ادغام ارتباطات با برنامه های تجاری خود در محل هستند ، پذیرفته شده اند.

ظهور ابر(Cloud) امکانات جدیدی را به ارمغان می آورد. به طور خاص ، به این شرکت اجازه می دهد تا فراتر از مرزهای خود گسترش یابد و انعطاف پذیری بیشتری را برای کاربران تلفن همراه و ارتباط بین همکاران شرکت فراهم کند. مدیریت ادغام با فرآیندهای تجاری مبتنی بر ابر نیز از درون ابر ساده تر است.

با این حال ، مدیران IT که در سیستم های ارتباطی محکم ، مطمئن و ایمن سرمایه گذاری کرده اند ، می خواهند اطمینان حاصل کنند که همه چیز برای کارمندان خود مثل سهل و ساده باقی می ماند.

ALE International معتقد است که ابر ترکیبی ، جایی که سیستم عامل های OpenTouch Suite به ابر Rainbow متصل می شوند تا ارتباطات انعطاف پذیر تری با برنامه های ابری ارائه دهند ، آینده این بازار و اکوسیستم آن است.

این مسیری است که امروز ALE International در پیش گرفته است و در آینده نیز در پیش خواهد گرفت.