پدیده جهانی شدن با تغییرات عمده ای که در مسائل اقتصادی، اجتماعی و سرعت رشد تکنولوژی ایجاد نموده است ؛ منجر به تغییرات عظیم در چشم انداز و ماموریت شرکتها در بازار رقابتی خود شده است . کارها و فرایندهای تجاری که در گذشته روزها به طول می انجامد ، اکنون، به لطف تکنولوژی در کسری از ساعت انجام می شود. محیط تجاری سنتی در سازمانها تغییر کرده و محیط تجاری امروز از مرز ساختمان شرکت فراتر رفته است : دفاتر از راه دور ، تیم های کاری جهانی ، متخصصان تلفن همراه ، کارمندان دورکار و شرکای شخص ثالث، همه بخشی از سازمانهای امروزی  هستند.

علیرغم اصرار گروهی از کارمندان برای استقرار در شرکت و انجام مشاغل از پشت میزشان ،تکنولوژی به زندگی شخصی افراد نفوذ کرده است و استفاده از تلفنها و تبلتهای هوشمند برای انجام امور روزانه ، باعث شده تا فرهنگ دورکاری در حال جا افتادن باشد . این تغییرات فرهنگی در جامعه ، نگرانی شرکتها را برای مقابله با چالشهای ارتباطاتی با کارکنان و مشتریان خود افزایش داده است .

استفاده از راهکارهای ارتباطات یکپارچه ، فرصتهای جدیدی را برای افزایش بهره وری کارکنان در این محیط به سرعت در حال تغییر فراهم نموده است .

هدف از یک محیط ارتباطی واقعاً یکپارچه ، بهبود بهره وری در کل سازمان است . سه دسته از کارکنان ،کلید موفقیت سازمان را در دست دارند :

  •             کارکنان در پستهای حساس که بایستی همیشه در دسترس باشند. مانند کارکنان زنجیره تامین  .
  •            کارکـنانی که مدام در حال حرکت در داخل و خارج سازمان هستند و بیشتر در پستهای مشارکتی،مشاوره،فنی و فروش فعالیت دارند.
  •            کارکنانی که ارتباط مستقیم با مشتریان شرکت دارند و تاثیر مستقیمی بر رضایت مشتری و تجارت دارند . مانند بخش فروش و مرکز تماس

شرکت آلکاتل-لوسنت با ارائه ارتباطات یکپارچه با کیفیت بالا ، در محل کار ، بین سایتها ، در حال حرکت و در مرزهای سازمانی ، کارآیی را بهبود می بخشد:

از طرفی در درجه اول کارمندان مرکز تماس  از یک تجربه کارآزموده ارتباطات تجاری ، برای ارائه یک پاسخ فوری از درگاه های مختلف تماس بهره می برند . و همچنین نیروی کار فعال در خارج شرکت از یک شیوه کاری مشترک جدید بهره می برد. از طرف دیگر مشتریان سازمان از روشهای جدید ارتباط با مشتریان بهره مند می شوند .

OpenTouch Suite را می توان یک راهکار همه جانبه و یکپارچه دانست که سازمانها را به سوی چابک شدن و بهره وری بالاتر هدایت می کند .

این راهکار شامل سه ماژول به شرح زیر است :

۱-  سرور ارتباطات یا همان OmniPCX Enterprise

۲-  سرور خدمات چند رسانه ای

۳-  سیستم مدیریت یکپارچه شبکه یا  OmniVista 8770

راهکار دیگر این شرکت با نام OpenTouch Enterprise Cloud یک پیشنهاد ابری به عنوان یک سرویس است که تمام قابلیت های مجموعه OpenTouch Suite را ارائه می دهد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *